semoga kita memperoleh manfaat daripada setiap kata-kata yang keluar dari bibir kita

Saturday, April 3, 2010

secangkir kopi, secawan teh

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Allah kerana dengan limpah kurnia dan rahmatNYA, kita masih dapat merasai nikmat iman dan islam. Bagaimanakah keadaan iman kita pada hari ini? meningkat?? atau berkurang?? tepuk dada, tanya selera.


Pada hari ini-03/04/10, satu perkongsian pengalaman daripada bekas-bekas pelajar Australia dan United States telah diadakan di Surau INTI hasil kerjasama Malay Cultural Society (MCS) dan Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA). Perkongsian ini, yang juga dinamakan "Gateway to US and Australia" telah dihadiri oleh sahabat-sahabat INTI yang akan menyambung pelajaran di kedua-dua buah negara tersebut. Alhamdulillah, sejuta rasa terima kasih dihulurkan buat semua sahabat yang sudi melapangkan masa dan tenaga untuk menghadiri program ini dan mencungkil pengalaman bekas-bekas pelajar tersebut. Sepuluh jari tersusun molek memohon kemaafan atas sebarang kekurangan dan kekhilafan yang wujud sepanjang program berlangsung. Tidak mahu berkata panjang, di bawah ini disertakan gambar-gambar yang sempat diambil.



masing-masing khusyuk mendengar cebisan pengalaman ahli panel


sebahagian pelajar muslimin dan muslimat yang hadir


barisan ahli panel @ bekas pelajar Australia dan US


tumpuan diberikan ketika video ditayangkan


bengkel- soal jawab. Pelajar dibahagikan mengikut kumpulan.

ikhwan - INTI dan ISMA


akhowat tekun mendengar bait-bait kata daripada ahli-ahli panel



Semoga program "Gateway to US and Australia" ini memberi manfaat buat semua sahabat-sahabat yang hadir. Akhir kalam, "jangan kerana dunia, akhirat tertinggal di belakang..dan jangan kerana akhirat, dunia diabaikan..biarlah seimbang antara keduanya"

Sekian, salam ukhuwah dan salam mahabbah




p/s: terima kasih buat semua tenaga kerja atas kerjasama yang telah diberikan sama ada yang secara langsung mahupun tidak. "Jika kita menolong agama Allah, Allah akan menolong kita (47:7)" syukran jazzak..

4 comments:

akiraqeela said...

alhamdulillah!


thanks sangat sebab buat program mcmnie. at least we can gain a lot of information psl usa and aussie :)


lets jum ramai2 pergi summer camp!

gReeN iS pEAce said...

jom3..:D

asrihashim said...

summer camp?
SRiM???

gReeN iS pEAce said...

nak join ke?

 

©2009 INTI I.U. MCS | by TNB